shutterstock.com

V dnešním článku se podíváme na výsledky zajímavého souboje Fiat Punto s pohonem na benzín a LPG. Stále více řidičů si nechává přestavět automobil právě na toto alternativní palivo. Jak si vede v přímém porovnání?

Jakým způsobem se testovalo?

Tento test byl sponzorován českým zastoupením automobilky Fiat a plynárenské společnosti Flaga. Na start se tak postavili dvě identické Fiat Punto. Jediný rozdíl bylo právě palivo, které tyto vozy pohánělo. Na jedné straně tak byl klasický benzínový motor se zdvihovým objemem dvanáct set kubických centimetrů. Na straně druhé byl tentýž motor přestavěný na LPG.

Tip: Pneumatiky Barum s nízkým valivým odporem snižují spotřebu paliva

Před startem byly nádrže obou automobilů úplně vyprázdněny. Pak každý řidič dostal 200 Kč a natankoval palivo. Cena 1 litru plynu byla 18 Kč, benzín vyšel na dvojnásobek. Jelikož firma Flaga sídlí v Hustopečích u Vyškova, byl start umístěn zde. Obě auta se pak vydala směrem na Prahu.

Vygruntujte vaši garáž s pomocí roomservice.sk

Samozřejmě z Hustopečí by se to dalo vzít pohodlně po D1, ale to by neodráželo reálný provoz. Trasa tak byla upravena tak, aby obsahovala všechny typy komunikací včetně městského provozu. Výsledek samozřejmě byl očekáváný a o vítěži od začátku nebylo pochyb. Nicméně tak vysoký rozdíl byl i tak poměrně překvapivý. Fiat Punto s pohonem na LPG urazil o téměř 75 km více než jeho benzínový kolega. Za 200 Kč byl schopen ujet necelých 160 km! Pokud započteme pouze palivo, vychází to na 1,25 Kč na 1 kilometr. Benzínový kolega se pohyboval na úrovni 2,35 Kč / km.

Proč tedy nejezdíme všichni na LPG?

Na první pohled by se mohlo zdát, že LPG má samé klady a není důvod o jeho výhodnosti pochybovat. Nicméně pár by se jich našlo, které mnohé řidiče odradí. Bohužel je prakticky nemožné koupit u nás auto na LPG přímo z výroby. Řeší se to pomocí přestavby, která je dnes již dobře zvládnutá, ale v průměru u moderních aut vyjde montáž LPG na 30 000 Kč. Lehce si tak můžete spočítat, kolik kilometrů musíte ujet, aby se vám investice vrátila.

Na závěr otázka do diskuze, bude vaše příští auto na plyn nebo raději zůstanete u tradičních paliv?

3 komentáře

  1. Vsichni nadavaji jak je benzin drahy a pritom plyn je skvely a lze dat i do starych aut! Ja jiz na nej jezdim 6 let a nemohu si to vynachvalit kolik jsem jiz usetril… radove uz stovky tisic. doufam ze to kalousek nezdani jak to ma v oblibe!!

    Komentář by pepa — 7.12.2012 @ 11:57

  2. Plyn ruleezzzz

    Komentář by mmx — 11.12.2012 @ 16:34

  3. A co jezdit na směs benzínu s ethanolem E85? :-) Ani se upravovat auto nemusí.

    Komentář by Auto na etanol — 3.5.2013 @ 12:24

Sorry, the comment form is closed at this time.