Dobrou zprávou pro všechny motoristy je, že počet vozidel bez povinného ručení rapidně klesá. Nemusíte tak tolik doplácet na nepojištěné řidiče.
Málokdo totiž ví, ale když nepojištěný řidič způsobí nehodu, tak způsobenou škodu hradí garanční fond České kanceláře pojistitelů. Ten pak tuto částku vymáhá po viníkovy nehody. Přitom meziročně hodnota škodní události neustále narůstá především díky stále dražším nákladům na léčení zraněných osob obzvlášť s trvalými následky. Miliónové částky tak nejsou vyjímkou a je proto úplně zbytečná takto riskovat kvůli několika tisícům za rok za povinné ručení.
Nepojištěných vozidel ubývá
Dobrou zprávou tak pro všechny řidiče je, že takových vozidel rapidně ubývá. Výrazně tomu pomohl novela zákona č.168/1999 Sb., která platí od ledna 2009. Podařilo se tak snížit počet nepojištěných vozidel výrazně pod 10%. Nicméně v absolutních číslech toto číslo i tak vypadá hrozivě, když uvážíme že v České republice je registrováno přes 7 milionů vozidel. Můžeme jen doufat, že zrovna takového řidiče nepotkáme na silnici. Bohužel neexistuje statistika, která by nám řekla, kolik z těchto nepojištěných vozidel je pojízdných a potkáte je v běžném provozu.
Povinné ručení – když se dva perou třetí se směje
Přesně tak by se dala shrnout situace na českém trhu v současné době. Mezi 14 pojišťovnami se strhl konkurenční boj nevídaných rozměrů z čehož trží hlavně zákazník. Pojišťovny jsou dnes doslova nuceny rozdávat slevy i řidičům s nějakým vroubkem. Vyplatí se tedy smlouvat a porovnat konkurenční nabídky. Jen si dávejte pozor, že vypovědět smlouvu je možné nejpozději 6 týdnů před koncem stávající platnosti. Jde to i mimo toto období, ale je to již více papírování. Doporučujeme porovnat povinné ručení srovnání.
I těch 10% je dost, nechápu jak tak může někdo jezdit a vyhýbat se zákonu po dlouhou dobu. Když způsobí větší škodu, do konce života může splácet škody.