Zima se blíží a pro řidiče osobních vozidel opět nastává nutnost přezout na zimní pneumatiky. Pokud již vaše staré pneumatiky nesplňují zákonné podmínky, bude nutné koupit nové. Podmínka je jediná, vzorek musí být větší než čtyři milimetry na zimních pneumatikách. A právě proto byly letos testovány zimní pneumatiky nezávislou společností, která zjistila, jak je to vlastně s jejich kvalitou.
Testovány byly pneumatiky na různé vozy
Nezávislému testu byly podrobeny pneumatiky 185/65 R15, které jsou vhodné pro menší osobní automobily typu Škoda Octavia. Byly testovány také pneumatiky pro vozy střední a vyšší třídy, pro které jsou ideálním rozměrem pneumatiky 225/45 R17 (Volvo XC60, apod.). Celkem bylo tedy do nezávislého testování zapojeno 32 zimních pneumatik.
Kompletní seznam testovaných zimních pneumatik
- Barum Polaris 3
- Bridgestone Blizzak LM-32 S
- Continental ContiWinterContact TS850
- Continental ContiWinterContact TS850
- Dunlop SP Wintersport 4D
- Dunlop Winterresponse 2
- Falken Eurowinter HS-449
- Firestone Winterhawk 3
- Fulda Kristall Control HP
- Goodyear UltraGrip 8
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- GT Radial Champiro WinterPro
- Hankook Winter i*cept RS W442
- Hankook Winter i*cept RS W442
- Interstate Winter IWT-2
- Kleber Krisalp HP2
- Kormoran Snowpro b2
- Marangoni 4 Winter E+
- Michelin Alpin A4
- Michelin Alpin A4
- Nexen Eurowin 600
- Nokian WR D3
- Nokian WR D3
- Pirelli Winter Sottozero 3
- Pirelli Winter190 Snowcontrol 3
- Sailun Ice Blazer WSL-2
- Semperit Speed-Grip 2
- Semperit Speed-Grip 2
- Tecar Supergrip 7+ HP
- Toyo Snowprox S953
- Uniroyal MS plus 77
- Vredestein Snowtrac 3
30x ANO – 2x NE
Všechny tyto pneumatiky byly odborně testovány na požadavky zimních pneumatik, jako je přilnavost na sněhu, při dešti, odolnost, dojezd a mnohými dalšími testy. 30 modelů bylo uznáno za schopné provozu v zimním období. Bohužel dva modely v těchto testech neobstály.
Paradoxně se jednalo o jeden model od každé velikosti. U rozměru 185/65 R15 dopadly v testování nejhůře pneumatiky Marangoni 4 Winter E+. Ty měly v testování nejhorší výsledky v přilnavosti na mokrém povrchu. V těchto zkouškách zcela propadly. U rozměru 225/45 R17 neobstály náročnému testování pneumatiky Sailun Ice Blazer WSL-2. Opět byly jejich nedokonalosti v nevyhovujících vlastnostech na mokrém terénu a také disponují absolutně nejdelší brzdnou dráhou ze všech testovaných modelů. Těmto pneumatikám se tedy raději vyhýbejte.
Který model pneumatik dopadl nejlépe?
O modelech s nejhoršími výsledky již byla řeč. Nyní ale obrátíme list a zaměříme se na pneumatiky, které dopadly nejlépe. Nejlepších výsledků při testování jízdy na mokré i suché vozovce, sněhu a náledí dosáhl v obou kategoriích jeden model. Jedná se o zimní pneumatiky Continental ContiWinterContact TS850. Druhé místo v kategorii menších pneumatik pak obsadily Bridgestone Blizzak LM-32 S a v kategorii větších berou stříbro Dunlop Winterresponse 2. Všechny tyto druhy dosáhly při testování nadprůměrných výsledků a jsou bezpochyby tou správnou volbou na zimu.
Je opravdu nutné na zimu přezouvat?
Již od roku 2011 je zákonem daná povinnost od 1. listopadu do 31. března mít při jízdě na pozemních komunikacích zimní pneumatiky. Ovšem neplatí to vždy a všude. Tato povinnost platí pouze v případě, kdy je na silnici souvislá vrstva sněhu nebo náledí. Dále v případě, že se předpokládá sněžení nebo srážky v nízkých teplotách. Pak také v místech, která jsou označena příslušnou dopravní značkou. I když vlastně není nutnost využívat zimní pneumatiky po celou zimu, v zájmu bezpečí svého i ostatních účastníků silničního provozu by bylo dobré tento zákon dodržovat striktně.
Na všech autech mám Bridgestone pneumatiky. Kvalitou jsou určitě mezi těmi nejlepšími a vyplatí se za ně připlatit.
Já mám ty nejlepší zkušenosti s GoodYear UltraGrip. Letos sice nevyhrály, ale neměnil bych:-)
that sounds awesome! that whole being immersed in art supplies situation is a good feeling. i used to hoard paper and supplies back then, i never bought skboehctoks until more recently even. i still have my trapper keepers full of sketches kickin around.
Köszönöm a kedves szavaitokat!Virág, egyelőre nem tudjuk, alaposan megrágjuk a dolgot, nem szeretnénk felelőtlenül bevállalni, de úgy tűnik, lesz valamikor jövőre:) (vagy csak remélem?:)